Неділя, 22.12.2024, 05:20
Вітаю Вас Гість | RSS
Головна  Мій профіль Вихід Вхід                                                                               
Про ЦБС
Користувачам
Статистика

OnLine
Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0



Європа-це ми
BookCrossing
Наші партнери
Календар
«  Грудень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
Пошук

Проект «Картування громад як інструмент для впровадження політики «Місто, що навчається»

22 червня в ЦМБ ім. М. Лермонтова відбулася офіційна презентація нового соціального проекту «Картування громад як інструмент для впровадження політики «Місто, що навчається». Участь у цьому проекті ініціювали Громадська організація «Мелітопольська волонтерська група «Патріот», Благодійна організація «Благодійний фонд «Шкільне джерело життя» разом з Центральною міською бібліотекою ім. М. Лермонтова.

Соціальний проект «Картування громад як інструмент для впровадження політики «Місто, що навчається» здійснюється в рамках реалізації Всеукраїнського проекту  «Містки громадської активності» за підтримки Європейського Союзу та при партнерстві ГО «Центр культурного менеджменту» (Львів), Благодійного фонду «Помагаєм» (Дніпро), Української бібліотечної асоціації, Фонду розвитку інформаційного суспільства (Варшава).


1. Аналіз поточного стану справ у місті. Перелік завдань, які мають бути вирішені у процесі картування. 

У червні 2016 року м. Мелітополь приєдналося до всесвітньої спільноти прогресивних міст, що підтримали Пекінську декларацію  та задекларували  пріоритетом свого розвитку підтримку освіти упродовж життя. Долучившись до Пекінської декларації Мелітополь став першим та станом на цей час єдиним містом як на пострадянському просторі, так й в Україні зокрема, яке увійшло до Глобальної мережі ЮНЕСКО міст, що навчаються, маючи статус постійного членства у мережі. 

Глобальна мережа ЮНЕСКО міст, що навчаються, створена Інститутом ЮНЕСКО з освіти впродовж життя (м. Гамбург, Німеччина) відповідно до Пекінської декларації (2013). Її мета – сприяти спільнотам міста в розширенні індивідуальних прав і можливостей особистості в навчанні впродовж життя і, як наслідок, соціальній згуртованості та економічному зростанню міст, регіонів і країн. Мережа допомагає розвиткові діалогу між містами в питаннях політики, їх взаємному навчанню, сприяє встановленню зв’язків і партнерських відносин, забезпечує розвиток потенціалу, розробку засобів заохочення й визнання прогресу в створенні міста, що навчається. Важливо те, що мережа є міжнародною платформою для обміну інформацією, досвідом і кращими практиками побудови міст, що навчаються. Сьогодні до складу Глобальної мережі ЮНЕСКО міст, що навчаються, входять міста з Америки, Європи, Азії, Австралії. Близько 1000 міст з усього світу взяли курс на приєднання до Мережі, і лише 146 членів офіційно ввійшли до неї. 

Вступаючи у глобальну мережі ЮНЕСКО міст, що навчаються, Мелітополь взяв на себе зобов’язання впровадити політику «навчання на протязі життя для всіх» на місцевому рівні:

- Ефективно мобілізувати ресурси у всіх сферах для сприяння впровадження інклюзивної освіти від базової до вищої освіти;

- Відродити навчання у сім’ї та спільнотах;

- Сприяти робочій підготовці та навчанню на робочому місці;

- Розширити використання сучасних технологій навчання;

- Підвищити якість та забезпечити відмінні результати навчання;

- Розвивати культуру навчання на протязі всього життя.

Для впровадження політики «навчання на протязі життя для всіх» необхідно провести громадське дослідження із залученням широкого кола активних мешканців, під час якого визначити цінні якості вже існуючих «освітніх послуг впродовж життя», а також вивчити потреби громади в таких послугах.

Найбільш ефективною методикою для проведення громадського дослідження є картування громади, яке дозволить мапувати ресурси «освітніх послуг впродовж життя» з визначенням цінних якостей (індивідуальних, суспільних, інституціональних) та побудувати майбутній образ «Міста, що навчається» відповідно до потреб членів громади.

В результаті громадського дослідження будуть виявлені та систематизовані існуючі «освітні послуги впродовж життя», які будуть відображені у спеціальному довіднику «Освітні послуги впродовж життя. Довідник мелітопольця». 

Крім того, в результаті громадського дослідження будуть розроблені та презентовані органам місцевого самоврядування рекомендації щодо запровадження політики «Місто, що навчається».


"Картування громад" – це дворічний проект, орієнтований на сприяння демократичним перетворенням в Україні шляхом впровадження нових, а також підтримки вже наявних активних громадських ініціатив з особливим акцентом на невеликих містах.

2. Опис та обґрунтування запланованих дій, спрямованих на реалізацію зазначених завдань. 

З метою досягнення цілей проекту передбачено провести інформаційну кампанію щодо проведення громадського дослідження для впровадження політики «Місто, що навчається» за допомогою місцевого телебачення (відеоролик соціальної реклами), новинних Інтернет-ресурсів, соціальних мереж, розповсюдження друкованих флаєрів тощо.

Для проведення громадського дослідження заплановано провести анкетування мешканців міста та провести фокус-групи з використанням методики мапування громад. Анкетування мешканців буде відбуватися у чотирьох мікрорайонах міста поблизу публічних бібліотек (майдан Перемоги, вул. Дружби, вул. Інтеркультурна, б-р. 30-річчя Перемоги) за допомогою брендованої палатки на протязі 16 днів та у бібліотеках міста на протязі 30 днів (очікується охопити анкетуванням орієнтовно 4800-5000 мешканців). Додатково анкетування мешканців буде проводитися онлайн на сайті Мелітопольської міської ради.

Крім того, заплановано проведення 12 фокус-груп з використанням методики мапування громад. Для дотримання територіального представництва заплановано провести по 3 фокус-групи в кожній з чотирьох бібліотек у різних мікрорайонах міста. В кожній бібліотеці буде проведено 3 фокус-групи із залученням трьох різних вікових категорій окремо (молодь від 25 до 35 років, люди працездатного віку від 35 до 55 років, люди похилого віку від 55 років та старше). Всього передбачено охопити приблизно 150 учасників фокус-груп. 

Узагальнені результати анкетування та фокус-груп будуть використані під час проведення Світового кафе за участю представників органів місцевого самоврядування, громадських лідерів, активних мешканців. В результаті проведення Світового кафе будуть вироблені рекомендації щодо запровадження політики «місто, що навчається», які будуть згодом презентовані представникам органів місцевого самоврядування та громадськості у вигляді брошюри накладом 500 примірників, а також буде підготовлена остаточна версія електронної мапи освітніх ресурсів міста Мелітополя із використанням технології map.google.com.ua. В результаті проведення «мапування» буде розроблений та надрукований спеціальний довідник «Освітні послуги впродовж життя. Довідник мелітопольця».

Для проведення анкетування та фокус-груп передбачено залучити науковців з Центру соціологічних досліджень Мелітопольського державного педагогічного університету ім. Б.Хмельницького.

До формування політики «Місто, що навчається» можуть і мають долучатися всі охочі мешканці міста. Наразі вже створена сторінка у Facebook, яку можна знайти за посиланням MelitopolKartirovanie. Тож усі мелітопольці можуть приєднатися до участі в Проекті: внести свої креативні, творчі пропозиції щодо бачення розвитку нашого міста.


Сайт створений при підтримці ЕГФ ЗНУ в м.Мелітополі