У березні 2016 р. централізована бібліотечна система виграла грант німецького товариства міжнародного співробітництва «GIZ» «Надання інформаційно-консультативної підтримки внутрішньо переміщеним особам в місті Мелітополі Запорізької області через систему публічних бібліотек».
Завдяки фінансовій підтримці німецького товариства міжнародного співробітництва «GIZ» та місцевої влади м. Мелітополя у п’яти публічних бібліотеках міста, які територіально розташовані у різних мікрорайонах, створено п’ять Інформаційно-контактних центрів для тимчасових переселенців. Кожний центр оснащений 5 робочими місцями для вільного доступу до Інтернету, а також комплектом обладнання та меблів для проведення навчальних тренінгів.
Крім цього, в Центральній дитячій бібліотеці обладнано спеціальний дитячий куточок, в якому перебувають під наглядом діти вимушених переселенців та городян, в той час коли їх батьки будуть користуватися послугами інформаційно-контактного центру.
У центрах надаються наступні безкоштовні послуги для внутрішньо переміщених осіб та місцевої громади:
1. Безкоштовний доступ до мережі Інтернет. Доступ до WI-FI
2. Пошук інформації в мережі Інтернет (консультації, індивідуальні та групові навчання)
3. Зберігання інформації на флеш-карту
4. Роздрук матеріалів, сканування та копіювання документів
5. Оформлення електронних перепусток для перетину лінії розмежування у зоні проведення Антитерористичної операції через сервіс Служби безпеки України https://urp.ssu.gov.ua
6. Пошук роботи в мережі Інтернет (консультації, індивідуальні та групові навчання)
7. Пошук втрачених контактів з родичами і друзями та спілкування з ними у соціальних мережах, шляхом відео-конференцій (консультації та навчання), Skype
8. Створення або приєднання до існуючих електронних петицій Президенту України, Кабінету Міністрів України, Запорізькій обласній державній адміністрації, Мелітопольській міській раді (консультації та навчання)
9. Відправка електронного звернення до органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування через сервіс Урядового контактного центру http://ukc.gov.ua (консультації та навчання)
10. Замовлення та отримання державних онлайн-послуг через сервіс «Портал державних послуг» https://igov.org.ua (консультації та навчання)
11. Допомога в оформленні житлових субсидій через сервіс «Все про житлові субсидії» Міністерства соціальної політики України http://www.mlsp.gov.ua (консультації та навчання). Безкоштовний роздрук форм анкети та декларації для оформлення субсидії, сума призначеної субсидії з офіційного сайту Мелітополя http://subsidii.mlt.gov.ua/
12. Оплата суспільно значимих послуг через системи Інтернет-банкінгу: комунальні послуги, придбання квитків на транспорт тощо (консультації та навчання)
13. Пошук офіційної публічної інформації через сервіс «Законодавство України» Верховної Ради України http://zakon.rada.gov.ua (консультації та навчання)
14. Проведення навчальних тренінгів з основ комп’ютерної грамотності
15. Проведення тренінгів з працевлаштування у партнерстві з міським центром зайнятості та громадськими організаціями.
http://melitopolbiblio.ucoz.ua/index/informacijno_kontaktnij_centr_dlja_timchasovikh_pereselenciv/0-346
Також завдяки технічній підтримці німецького товариства міжнародного співробітництва «GIZ»:
- на базі бібліотеки ім. М. Горького запрацювали безкоштовні курси з основ програмування в рамках програми Technology Nation (з листопада);
- бібліотеки ЦБС протягом листопада були пунктами супроводу у реалізації Громадського проекту «Бюджет міських ініціатив», який дозволив мешканцям міста, у т.ч. ВПО, які мешкають у м. Мелітополі, взяти участь в розподілі бюджетних коштів для поліпшення життя міста;
- у Центральній дитячій бібліотеці «Мальвіна» мобільна група Центру сімейного та дитячого розвитку «Посмішка дитини» проводить 2 рази на тиждень захоплюючі та пізнавальні заняття для дітей, тематичні зустрічі з психологами, майстер-класи.